Iurie Chirinciuc

Tinerii și Diaspora

vor salva                    

Neamul și Țara !

PD, împreună cu oamenii lui Leancă, edifică drumurile corupției și ale dictaturii

14.10.2018
Share Button

Zilele trecute am urmărit cu multă răbdare, o masă rotundă a ministerului economiei la care, alături de Chiril Gaburici, cel fără diplomă, s-a produs un cetățean care o făcea pe marele expert în infrastructură.
E vorba de Anatol Usatâi, secretar de stat la ministerul economiei, responsabil de infrastructura drumurilor. El a afirmat că din cauza mea, în perioada cât am fost ministru, exista riscul ca anumite proiecte să fie compromise. Iar el, ca vedeți, e capabil să redreseze situația.
USATÂI A COMPROMIS TOATE PROIECTELE. CONTINUĂ SĂ O FACĂ SI ACUM
Vin în debutul acestui articol cu o scurtă caracteristică a acestui personaj obscur, găgăuzul Anatol Usatâi, fiindcă a avut obrăznicia și nesimțirea să mă învinuiască pe nedrept că ministerul era cât pe ce să rateze proiectele.
Admit că a executat o comandă de-a finului lui Plahotniuc, nimeni altul decât Candu care l-a amenințat pe Ghimpu că vor veni cu dezvăluiri de la ministerul transporturilor și infrastructurii drumurilor din perioada în care eu eram în exercițiul funcțiunii.
Ca să fie pe înțelesul tuturor spun cât se poate răspicat: Partidul Democrat a avut ministrul său la ministerul transporturilor și infrastructurii drumurilor din anul 2013 și până in 2015. Eu am preluat ministerul în 2015 și l-am condus până la 27 aprilie 2017, când an fost arestat. Deci, am gestionat ministerul numai un an și jumătate. Din 2017 si pană în prezent structura respectivă din cadrul ministerului economiei este a PD. Iar Usatâi o face pe marele expert.
Când am preluat funcția, Anatol Usatâi, era viceministru, responsabil de infrastructură. E puțin spus că nu a făcut nimic și vă veți convinge de acest adevăr în rândurile ce urmează. El a fost promovat viceministru la ministerul construcțiilor, unde de asemenea a pus numai piedici.
Actualmente îl regăsim secretar de stat la ministerul economiei, responsabil de domeniu si, deoarece, nu pot gestiona ramura, dau vina pe alții.
CU CINE A LUCRAT ȘI MAI LUCREAZĂ ÎN STRÂNSĂ COLABORARE USATÂI?
Când am preluat ministerul, aici activa manager, deci, mână în mână cu Usatâi, alt individ pe care l-am concediat, lui fiindu-i intentat dosar penal.
E vorba de Gheorghe Curmei, numit manager general la administrația de stat a drumurilor. Pe aceasta l-am concediat în baza câtorva articole, el fiind suspectat, după efectuarea auditului de către Curtea de Conturi, de către Procuratura Anticorupție de fraudă. Concluzia procurorilor a fost unanimă – individul a adus prejudicii de milioane de euro bugetului republican.
Adresându-se în justiție, el a pierdut în primele două instanțe. Ulterior s-a adresat Curții Supreme de Justiție. Dat fiind faptul că am fost arestat, Curtea Supremă i-a dat câștig de cauză.
Este repus în funcție deși nu a fost selectat în urma concursului. El a ocupat locul unei alte persoane, Iurie Cuculescu, înlăturat abuziv din funcție. Trebuie să se știe că Gh. Curmei este omul lui Iu. Leancă și al PD. După ce a fost concediat de mine pentru încălcări grave a fost angajat consilier la Dl. Pavel Filip.Acest fapt spune totul de la sine.a
Cum acționează numiții Usatâi și Curmei? Ei nu se manifestă ca manageri profesioniști, dar au obiectivul de a încurca, prin diferite metode, antreprenorilor, astfel ca aceștia să fie puși în situația de a le da mită.
Am aflat, din surse demne de încredere, că acum câteva zile el, Curmei a cerut pentru semnarea detaliilor de executare a lucrărilor o mită grasă de la compania Pizzarotti & C. S.p.A. Compania construiește traseul Sculeni-Bălți, cu o lungime de 55 de kilometri dintr-un credit BERD. Ei bine, mita cerută a fost de 600 de mii de euro.
RELAȚIA CURMEI-RUCAN, CEL CARE M-A DENUNȚAT PENTRU O PRESUPUSĂ FRAUDĂ
Gheorghe Curmei este neam cu Adrian Rucan, care a făcut un denunț mincinos asupra mea, fapt pentru care am fost arestat. Fiind în relații de rudenie, Rucan a câștigat licitația pentru construirea tronsonului de ocolire a Chișinăului cu o lungime de 6,6 kilometri. El unește orașul Ialoveni cu șoseaua Balcani.
Rucan l-a răsplătit copios pentru această favoare pe Cursei.I-a dăruit un apartament confortabil în capitală.
Dar… până la urmă, neavând tehnica necesară, acest Rucan a lăsat drumul baltă. În consecință, actuala guvernare, deci, Usatâi, Gaburici, etc., a reziliat acest contract.
Iarăși e vorba de bani suplimentari scoși din sudoarea poporului. Va fi băgat cineva la închisoare de către actuala guvernare? Nu, firește. E ca și în cazul lui Leancă, fiului căruia Shor i-a finanțat studiile. Sunt prieteni. Nimeni din guvernul ”reformat” al lui Filip nu-și prezintă demisia,precum și dosarul penal a lui Curmei stă pe Poliță la procuratura anticorupție.

GUVERNANȚII ÎI ATACĂ PE LIBERALI PENTRU FAPTUL CĂ LE-AU CONSTRIT DRUMURI
Evident, cineva trebuie să fie făcut responsabil de starea deplorabilă a drumurilor nationale.Și ei încearcă să mă atace pe mine, să mă compromită la televiziunile holdingului, dar și la cele ale lui Dodon.
Fiind vorba la această așa-numita masă rotundă de traseul Chișinău-Ungheni, vin cu următoarele precizări. Contractul și identificarea câștigătorului licitației au avut loc în aprilie 2014 MTID era la PD.Când am preluat funcția de ministru, în august 2015, starea de lucruri pe această arteră importantă era deplorabilă. Chiar dacă premierul de atunci, Leancă a fost prezent la pretinsa demarare a lucrărilor și s-a lăudat cu performanța sa deșartă.
În perioada în care eram ministru, pe parcursul anului 2016 lucrările au fost executate în proporție de pînă la 40 la sută. Dacă nu eram arestat, șoseaua ar fi fost dată în exploatare la finele anului 2017.
Actualii responsabili au avut la dispoziție a doua jumătate a anului 2017. A mai trecut și 2018,iar lucrările de asemenea trenează. Promit că magistrala va fi dată completamente în exploatare în 2019. Nici atunci nu va fi gata, judecând după ”competența” actualei conduceri a ministerului economiei în componența căruia intră și fostul minister al transportului și infrastructurii. În concluzie din 2014 și pînă în 2019 sunt șase ani de zile în care Usatîi și Curmei sunt responsabili 4,5 ani,iar traseul Chișinău -Ungheni trebuia dat în exploatare în termen de 2 ani și de vină PL este?
Când eram ministru, chiar din prima lună de activitate, am inițiat procesul transparenței astfel ca cetățenii să știe cum se cheltuiesc banii lor. Responsabilii prezentau rapoarte lunare pe pagina web a ASD.Cei care nu-și onorează obligațiunile trebuie să fie cunoscuți. Nici pomină de preluarea acestei tradiții de către cei care promit că vor edifica o infrastructură modernă.
CARE A FOST SCOPUL ACTUALEI GUVERNĂRI?
L-am auzit pe primul ministru, Filip, vorbind despre faptul că nu-i prezentam informația necesară, deși el știa foarte bine că AIR MOLDOVA a avut profit în perioada în care am fost eu ministru. Iar ei au ruinat-o ca să o privatizeze cu bani mărunți.
Îi amintesc șefului executivului că activitatea noastră a fost discutată la consiliul Alianței. Atunci am nominalizat problemele cu care ne confruntăm, dar nimeni nu a mișcat un deget pentru a ne ajuta. Dimpotrivă, au căutat motive ca să scape de miniștrii liberali care nu-i permiteau PD să instaureze dictatura ca să cumpere ce a mai rămas din R.Moldova.
Astfel, eu am fost arestat pentru faptul că am găsit lutării mai aproape de locul unde se efectuau lucrările de reparație sau edificare a drumurilor.
Ca să vedeți, proiectul de hotărâre pe care l-am prezentat eu a fost aprobat la ultima sesiune din vara curentă a parlamentului. Deputatul Țuțu s-a bâlbâit rău de tot. Nu avea idee barem ce citește de pe foaie. Deci, cum se explică arestarea mea, dacă am avut dreptate?
La briefingurile lor fără substanță,în cadrul cărora vin cu inițiative populiste, irealizabile, guvernanții își asumă merite care nu le aparțin. Ei aruncă vina pe cei care au fost până la ei, răzbunându-se pe liberali pentru faptul că nu i-au susținut în intenția de a modifica sistemul de vot, împotriva căruia s-a pronunțat Curtea de la Veneția a Consiliului Europei. Acest delict politic, cât și justiția selectivă, ca în cazul meu și al lui Dorin Chirtoacă, denotă că guvernarea e în agonie. Ea pleacă și vrea să lase în urma ei numai pârjol și sărăcie. De la Strasbourg li s-a spus să se trezească, deoarece ulterior poate fi târziu. Nu au de gând să o facă. Ei cred că vor adormi și pentru a treia oară vigilența Bruxellesului. Nu se va mai întâmpla acest lucru, deoarece Mihai Ghimpu care a asigurat parcursul european al R.Moldova,convingând partenerii de dezvoltare să ne susțină pentru a treia oară nu va mai crea o alianță cu Plahotniuc. Noi, liberalii suntem ferm convinși că de dictatura unui singur partid ne salvează doar Unirea.

Share Button