Iurie Chirinciuc

Tinerii și Diaspora

vor salva                    

Neamul și Țara !

Trenul „Unirea” va efectua cursa Chișinău – Iași.

25.05.2019
Share Button
La 30 septembrie, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor din Republica Moldova a lansat cursa feroviară Chișinău-Iași (Stația Socola) - un proiect despre care s-a tot vorbit ani în șir și care a fost realizat de către noua echipă a Ministerului, în mai puțin de o lună.

Cursa de tren Chișinău-Iași este mai mult decât o simplă investiție în transportul feroviar, deoarece acest proiect are implicații directe, nu doar în turism, ci și în educație, cultură și în procesul de integrare europeană. Când spun aceste lucruri mă gândesc, în primul rând, la miile de elevi, studenți, masteranzi și doctoranzi, care învață în România și pentru care Ministerul Transporturilor, face tot efortul ca să le ofere posibilitatea să vină mai des acasă.
Prețul călătoriei pe ruta Chișinău-Iași oscilează între 165 de lei (vagon de clasa III) și 230 de lei (vagon de clasa I), iar durata călătoriei este de circa 3 ore.

La solicitarea deputaților liberali din Parlamentul Republicii Moldova și din inițiativa mea de Ministru al Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, studenți din învățământul de stat și din învățământul privat acreditat vor beneficia de reduceri de 20-25 % la biletele de călătorie, pe care le vor putea achiziționa on-line.

Este important de menționat, că lansarea acestei curse de tren este o continuitate logică a angajamentelor pe care mi le-am asumat, împreună cu Ministrul Transporturilor din România, Iulian Matache, la întrevederea de nivel înalt, din 8 septembrie 2015, în cadrul căreia s-au pus bazele cooperării practice.

Ceva mai târziu, la 28 septembrie, Directorul General al CFM, Iurie Topală, s-a întâlnit cu Directorul General al „CFR” SA, Dan Marian Costescu și au semnat Convenția între Î.S. „Calea Ferată din Moldova” și Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, cu privire la reglementarea traficului feroviar de frontieră.

Tot atunci au fost semnate și alte documente cum ar fi:
„Instrucția cu privire la exploatarea trecerii de frontieră Ungheni (CFM) – Socola (CFR) pentru ecartament 1520 mm.”,
Convenția între „CFM” și Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA din România cu privire la reglementarea traficului feroviar de frontieră,
Acordul privind traficul de utilizare a Infrastructurii pentru calea ferată de frontieră încheiat între Compania Națională de Căi Ferate CNCF „CFR” SA și Î.S. „Calea Ferată din Moldova”.

În data de 30 septembrie 2015, pentru prima dată, în cei 24 de ani de independență, un tren al CFM v-a circula, pe ecartament de 1520 mm, până în Iași. Începând cu 30 septembrie, studenții vor ajunge mai ușor la facultate, în România, și vor reveni mai ușor și mai des acasă, pelerinii moldoveni vor putea ajunge cu ușurință să se închine la moaștele sfintei Parascheva din Iași, a cărei hram este în data de 14 octombrie, iar amatorii de shopping, de pe ambele maluri ale Prutului vor putea călători cu viteză și în confort.

Acest tren va scurta distanța dintre România și Republica Moldova, amplificând mobilitatea cetățenilor români și moldoveni. În aceste circumstanțe, pot afirma, cu mândrie că acest tren își merită, pe bună dreptate, numele: „Unirea”!

Cine ar fi crezut că în contextul unei conjuncturi geopolitice atât de tumultoase unirea dintre România și Republica Moldova poate fi refăcută de un tren?

Trenul „Unirea” și unirea simbolică din 30 septembrie 2015, este rezultatul dialogului cu echipa dlui Ministru Iulian Matache și cu alți parteneri din România, dialog ce inspiră încrederea că vom continua să implementăm cu succes și alte proiecte importante de transport și infrastructură.


Diplomatul român Nicolae Titulescu spunea că: „sentimentul de încredere este condiția esențială a oricărei munci productive”. Or, în relațiile actuale, moldo-române, încrederea este mai mult decât un sentiment, este o certitudine!
Share Button