Iurie Chirinciuc

Tinerii și Diaspora

vor salva                    

Neamul și Țara !

(Română) Un fost „simplu prim-ministru” se specializează „pe drumuri”

16.08.2016
Share Button

Извините, этот техт доступен только в “Румынский”. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

leanca drum


După ce a fost specializat în acoperirea găurii cauzate de jaful miliardului și după specializarea în concesii de aeroporturi, astăzi, Iurie Leancă a decis să se specializeze, din mers, ”pe” drumuri.


Un fost ”simplu premier”, a uitat, pe semne, de abilitățile sale manageriale, extraordinare, de care a dat dovadă reușind să creeze toate condițiile pentru devalizarea sistemului bancar și pentru concesionarea singurului aeroport internațional operabil din Republica Moldova.


Incontestabil, a fost cel mai bun premier, dar, din păcate, nu pentru popor.


Poate domnul Leancă a uitat, dar în perioada în care dumnealui era prim-ministru au fost organizate licitațiile și semnate contractele pentru reabilitarea drumului R1 Chișinău-Ungheni, dar și a contractului pentru reabilitarea traseului M3, pe porțiunea Ciumai-Vulcănești.


Din 2014 când au fost semnate aceste contracte, până în februarie 2015, perioadă în care Iurie Leancă era prim-ministru, progresul pe contractul de reabilitare a drumului M3, era de 0,14% și asta în contextul în care finalizarea era preconizată pentru 2016. Iar pe R1 Chișinău-Ungheni, progresul era de 0%. Oare ați uitat că dvs. ați fost cel care în 2014 ați tăiat panglica la demararea lucrărilor și ați făcut mare fast din asta. Numai că după ce ați plecat de acolo, la câteva minute și muncitorii și-au luat sculele și v-au urmat calea. Astfel că până la venirea mea, în fruntea acestui Minister, în iulie 2015, lucrări pe acest traseu nu s-au făcut deloc. Iar cu un astfel de progres, drumul Chișinău-Ungheni nu ar fi fost gata nici în 10 ani.


Deși era premier în acea perioadă, domnul, Iurie Leancă, nu a intervenit pentru a demonstra progres pe aceste contracte, a căror semnare a fost posibilă, după cum îi place dumnealui să spună, cu aportul direct al domniei sale și pe alocuri chiar prin relațiile sale personale cu donatorii externi, sau poate acest progres se datorează anume intervenției domnului Leancă? Oricum ar fi, am avut posibilitatea să ne convingem că deși îi place să apostrofeze managementul altora, îi este cu anevoie să vadă bârna de sub nasul său ca mai apoi să scoată paiul din ochii celorlalți.


De fapt, domnule Leancă, atunci când erați dvs. în fruntea Executivului nu v-ați obosit să mergeți într-o inspecție pe șantier să sesizați care sunt problemele cheie la executarea lucrărilor pe acest traseu și nu numai. Proiectarea proastă, corupția și managementul defectuos de la ASD, agenții economici selectați nu sunt în stare să facă față cerințelor la care s-au angajat, și nu în ultimul rând situația politică instabilă au dus la încetinirea lucrărilor. Cu toate acestea vreau să asigur cetățenii R.M. că până la finele acestui an, pe traseul Chișinău-Ungheni se va circula în condiții normale, iar din motivele menționate mai sus, drumul va fi finalizat în anul 2017.


Așa că, domnule Iurie Leancă, când mai mergeți pe drumul Chișinău-Ungheni, și mai faceți poze pentru a le posta pe rețelele de socializare, asumați-vă responsabilitatea pentru starea în care este acest traseu, or datorită și a eforturilor dumneavoastră avem niște companii de mâna a 3-a, pe care astăzi, aidoma lui Sisif, le împingem din urmă și de care suntem nevoiți să ne debarasăm. Dar până una alta, costurile miliardului furat, costul aeroportului concesionat și a drumului contractat de dumneavoastră, îl suportă cetățenii, acei cetățeni de care nu va păsat atunci când ați putut face ceva util pentru ei și pe care atât de nemilos îi manipulați astăzi.

Share Button