Iurie Chirinciuc

Tinerii și Diaspora

vor salva                    

Neamul și Țara !

Comisia de anchetă a fost compromisă din start.

26.08.2019
Share Button
Comisia de anchetă privind elucidarea situației de pe piața financiară și valutară a Republicii Moldova, măsurile întreprinse pentru stabilizarea cursului de schimb al leului moldovenesc în raport cu valutele internaționale și privind situația de la „Banca de Economii” SA, BC „Banca Socială” SA  și BC „Unibank” SA, a fost compromisă din cauza membrilor acesteia.


În primul rând, țin să menționez că în repetate rânduri am cerut ca membrii Comisiei de anchetă 2015 să semneze o declarație pe proprie răspundere privind lipsa conflictului de interese. Ideea a fost respinsă cu vehemență de membrii Comisiei, în special de: O.Reidman și S.Sîrbu, iar președintele Comisiei, domnul M. Răducanu, a refuzat ca propunerea Deputatului Chirinciuc să fie pusă la vot în cadrul Comisiei.


Cât privește integritatea membrilor comisiei putem constata următoarele: 
O. Reidman și S. Sîrbu sunt autorii sesizării către Curtea Constituțională din 2012, prin care contestă dreptul statului de a deține 56,1% din acțiuni la BEM și vor anularea HG din 1998 și restabilirea situației din 1995, când statul avea 14.19% din acțiuni. Astfel, constatăm imediat un vădit conflict de interese care face imposibilă aflarea acestor personaje în componența Comisiei de anchetă 2015. 

 

G. Mocanu a făcut parte din Comisia de anchetă 2013, Comisie care și-a finalizat lucrările fără un raport semnat de membrii acesteia și care a avut drept scop mușamalizareasituației reale de la BEM, pentru ca în final să deposedeze statul de pachetul majoritar de acțiuni. 

 

Ștefan Creangă, alături de G. Mocanu, este membrul Partidului Liberal Democrat din Moldova, șeful căruia este bănuit de implicare în schemele de spălare de bani din 2013-2014, probate de deputatul liberal democrat Ioniță prin constatările făcute în cadrul Comisiei Economie Buget și Finanțe, în 15 februarie 2014, CEB nr.472 (anexa 14 a raportului). Aceste argumente ne fac săconstatăm un vădit conflict de interese care face imposibilă cumularea de cei doi a calității demembru în cadrul Comisiei.

 


Dodon Igor, în calitate de Ministru al Economiei, a participat la modificarea cadrului legislativ care a permis transformarea Republicii Moldova într-o spălătorie regională de bani. Dodon Igor a fost cel care a eliminat impozitul pe profit pentru persoanele juridice, singurul impozit plătit de băncile din Moldova, iar prin eliminarea acestui impozit băncile nu mai erau obligate să arate sursele de venit, astfel luând amploare fenomenul spălării banilor prin Republica Moldova. Doamna Z. Grecianîi, președintele fracțiunii socialiștilor a fost cea care în calitate de Prim Ministru a permis preluarea IPB-ului de către BEM, astfel, contribuind semnificativ la ascunderea ilegalităților comise la IPB și încărcarea balanței BEM cu active toxice. În același timp, Z. Grecianîi a făcut parte din grupul de lucru a lui O. Reidman privind transformarea Republicii Moldova într-un punct de tranzit pentru banii “кочующие по миру”. În concluzie, domnul Dodon se află într-un vădit conflict de interese. În consecință, putem concluziona că majoritatea covârșitoare a membrilor comisiei sunt direct sau indirect interesați în ascunderea situației reale și sunt într-un vădit conflict de interese.

 

Prezența membrilor compromiși în cadrul Comisiei de anchetă și faptul că majoritatea ședințelor Comisiei au fost cu ușile închise, iar documentele parvenite în adresa Comisiei sunt cu girul „Secrete” mă face să mă conving și mai mult de faptul că și rezultatele acestei Comisii sunt compromise.

Share Button